neděle 6. března 2016

Křehký koláč s ovocem a mandlemi

Křehký koláč s ovocem a mandlemi


Tento recept na korpus jsem si před pár lety opsala do svého zápisníku z obalu jedné formy, kterou jsem si koupila. Forma už letěla dávno do sběrného dvora, ale recept zůstal a já ho po těch letech opět oprášila a přidala do něj ovoce, mandle a osladila drobenkou. Je to bleskový recept.


Suroviny na těsto
2 bílky
2 žloutky
1 polévková lžíce studené vody
80g cukru
50g škrobové moučky (já použila kukuřičnou, ale může být bramborová)
50g mouky (já dala 25g hladké špaldové a 25g lupinové, což je mouka z vlčího bobu)
1 čajová lžička prášku do pečiva (bezfosfátového)
Ovoce podle chuti (já použila mražené merunky a borůvky, může být i kompot)
Hrst nasekaných mandlí

Na drobenku
50g másla
60g cukru                                         - vše smíchat (musí se drobit)
40g hrubé mouky

Bílek se studenou vodou ušlehejte do tuha. Zamíchejte cukr, vetřete žloutek. Přidejte mouku, škrobovou moučku a prášek do pečiva a opatrně zamíchejte. Potom vložte do vymazané formy, přidejte ovoce a posypte mandlemi a drobenkou, ihned dejte péct do předehřáté trouby na 180°C a pečte cca 20 minut.


CO je to lupina:
Je to luštěnina, velmi bohatá na bílkoviny. Tvoří ji zdravá vláknina, jejíž množství je nejvyšší v porovnání s ostatními luštěninami. Neobsahuje téměř žádné sacharidy. V běžně pěstovaných odrůdách je též velmi malé množství hořkých, chuťově nepříjemných alkaloidů. To vše dělá z lupiny prakticky ideální potravinu, i když i lupina může vyvolávat alergické reakce.

Žádné komentáře:

Okomentovat